Kreatív Istennel Töltött Idő

KreatívITI

KreatívITI

Hallgatsz vagy cselekszel?

2022. augusztus 06. - hodosikatica

20220806_165643.jpg

Vannak olyan témáid, netán kedvteléseid, amelyekről sokat olvasol, informálódsz, képeket vagy videókat nézegetsz? ’Kreatív keresztényként’ jónéhány képet, videót láttam már arról, hogyan kell trükkösen rajzolni, ügyesen festeni vagy találékonyan felújítani egy kisbútort. Sokszor le is mentem a nekem tetsző dolgokat, hogy majd egyszer én is kipróbálom vagy megcsinálom…

Az Úr tudja, hogy számomra fontos az alkotás, és tudom, hogy kezdeni akar velem valamit ezen a területen. Egy alkalommal a Bibliában Jakab levelét olvastam, amikor a Szent Szellem megelevenítette az Igét számomra ebből a szempontból. Hogyan függ össze az Úrral való kapcsolat és a kreatív cselekvés?

Remélem Titeket is ugyanúgy bátorítanak ezek a gondolatok, mint engem.

 Amikor csak hallgatok

’Mert ha valaki csak hallgatója az igének, de nem cselekszi, olyan, mint az az ember, aki a tükörben nézi meg az arcát. Megnézi ugyan magát, de elmegy, és nyomban el is felejti, hogy milyen volt.’ (Jakab 1:23)

Amikor hallom a Szent Szellem bátorítását, hogy folytassam a szolgálatom, találjam meg a helyem az Ő testében, vegyek részt az Ő kreatív munkájában, valóban sokszor lelkesen nekiállok az ötletelésnek, terveket szövök, belefogok valamibe. Azonban ugyanolyan gyakran elfog a csüggedés, elmegy a kedvem. Rögtön támad az érzés, hogy nem vagyok elég jó, nem színvonalas, amit csinálok.

Ha nem táplálom az Úrral való kapcsolatom, hamar elfelejtem, hogy mit is kellene csinálni, és marad egy csomó megvalósítás nélküli ötletem, tervem, félkész alkotásom.  Rájöttem, hogy nézelődni, hallgatni nagyon is kényelmes dolog, bátorító és ösztönző, mégis ürességet és hiányérzetet okoz, ha nem követi a cselekvés.

Amikor cselekszem

’De aki a szabadság tökéletes törvényébe tekint bele, és megmarad mellette, úgyhogy nem feledékeny hallgatója, hanem tevékeny megvalósítója: azt boldoggá teszi cselekedete.’ (Jakab 1:25)

Az Istennel megtapasztalható szabadság tudja feloldani azt a feszültséget, ami az elbizonytalanodás ellenszere – az Ő Igéje ad erőt, hogy kitartó legyek, hogy ne érdekeljen a világ véleménye, hogy Isten számára értékes vagyok és számít, amit csinálok.

Arra sarkall, hogy igenis gyakorlatban próbáljam ki az ötleteket, finomítsak, változtassak rajtuk. Miközben cselekszem, egyben gyakorlok is, egyre jobban emlékszek a fogásokra, technikákra – a gyakorlat teszi mestert -  elv valóban működik. A cselekvés, tevékeny megvalósítás lehet fáradságos, de megéri, mivel sikerélményt és készterméket, gyümölcsöt hoz. Érzem a hálát, hogy Isten megadta az erőt és jókedvet a munkához.

 

Amikor érzed a Szent Szellem késztetését, noszogatását arra, hogy megtedd, amire látásod van, amiről Istentől hallottál, légy bátor és erős: a cselekedet boldoggá tesz, mert Isten nem hagyja, hogy megszégyenülj. Neki az számít, hogy jó kapcsolatban légy vele.

Mindannyian keressük az Ő arcát, útmutatását – legyél tevékeny megvalósító, és így a hited a cselekedetekkel együtt él tovább. Légy áldott!

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativkereszteny.blog.hu/api/trackback/id/tr9517902129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása