Kreatív Istennel Töltött Idő

KreatívITI

KreatívITI

Bemutatkozó sorok

Rólam és a blog művészeti szakértőjéről

2020. szeptember 10. - hodosikatica

hodosine_kovacs_katalin_profil_1.jpg

Hodosi Katica vagyok. Mindig is szerettem a művészeteket – már gyerekkoromban hatalmas érdeklődéssel nézegettem a középiskolai művészettörténet tankönyvet, amely telis-tele volt festmények, szobrok fotóival. Annyira beleástam magam a témába, hogy kedvtelésből készítettem egy kis jegyzetet belőle – képkivágásokkal, rajzokkal illusztrálva a különböző művészeti korokat. 18 évesen egy szinte csodának mondható módon eljutottam Párizsba, és lehetőségem volt élőben – a Louvre-ban és a Musée d’Orsay-ben.- meglátni a tankönyvi képeken látott alkotásokat  Ráadásul kirándulást tettünk Monet kertjében is, a csodálatos vízililiomok és virágos ligetek helyszínén Givernyben. Aztán a főiskolán művelődésszervezőként bepillantást nyerhettem a rendezvényszervezésébe, ezen belül is a kiállítások világába. Egy kis kitérő után végül magam is szervezhettem pl. népművészeti, iparművészeti témájú kiállításokat. 

Keresztény vagyok. Hiszek Jézusban és az Ő megváltó áldozatában, amellyel megmentett a bűneimből és nekem ajándékozta a Vele való örök életet. Hiszek a Biblia szavában; aszerint élek és gondolkozom a világ dolgairól. Ide s tova 15 éve járok gyülekezetbe, és sokféle szolgálattal bízott meg az Úr.

Most egy új kalandra hív Isten: engem is elküldött, akárcsak az összes tanítványát, hogy örömhírt vigyek, bekötözzem a megtört szíveket, szabadulást hirdessek a foglyoknak, szabadon bocsátást a megkötözötteknek (Ézs 61:1).

Az örömhír számomra Isten megváltói tervét jelenti, és azt, hogy Jézus visszatér és újjáteremt mindent – elhozza a tökéletest, a bűn nélküli Mennyek országát, és teljes lehet az örömünk közösségben. Amíg ez megtörténik, tudom és tapasztalom, hogy Jézus már most is meg akarja váltani a rosszul sikerült helyzeteket, döntéseket, önmarcangoló gondolatokat.

Szerintem a művészet képes megszólítani az embereket. Hasonlóképpen Isten is képes arra, hogy az embert valamilyen művészeti alkotás - zene, film, festmény, színházi előadás stb - révén szólítsa meg és hívja a Vele való szeretetteljes kapcsolatra. 

Magam részéről nem tartom magam művésznek, de szeretek rajzolni. Idén szokássommá tettem, hogy minden egyes nap készítek egy igeképet, amely az Úrral töltött csendesség 'eredménye', erről Instagramon találhatsz a fiókomban néhány példát. 

  *                                        *                                       *    

Szeretném bemutatni a blog művészeti szakértőjét: Ő Gary Wilson, amerikai keramikus és festőművész, aki 45 éven keresztül tanított kerámiát, rajzolást, művészettörténetet, esztétikát és művészet értést. Külön kurzust tartott a kreativitásról, és fiával, Darren Wilsonnal, készített egy dokumentumfilm sorozatot is ’God and Creativity’ (’Isten és a kreativitás’) címmel.

20100313_garywilson_004_2.jpeg

A Youtube-on is megtalálható sorozat epizódjait végig nézve számomra nagyon példaértékű és inspiráló volt a művészethez keresztényként való hozzáállása. Írtam neki egy e-mailt, remélve, hogy segít elindulnom a kreatív önkifejezés Istennek tetsző módjának megtalálásában. Kértem, hogy lásson el tanácsokkal arról, hogyan is lehetne a kreativitást fejleszteni, és másokat is ösztönözni arra, hogy keressék Isten vezetését kreatív énjük kibontakoztatásában.

Istennek hála, nemcsak válaszolt a levelemre, hanem átküldött nekem jónéhány írását és cikkét a témában. Azóta többször is váltottunk levelet, és végül úgy döntöttünk, hogy egy interjú-sorozat keretében magyar nyelven is elérhetővé tesszük több évtizedes munkájának tudásanyagát; mindazt a bölcsességet és izgalmas szempontot, amelyekből kiderül: Isten kreativitásra teremtett minket, és tetszik Neki az Őt dicsérő minden művészeti alkotás.

Munkáit megtalálhatjátok a következő elérhetőségen:

wilsonbibleart.com

Következő Aktuális bejegyzésünkben már a vele készült interjú első részét olvashatjátok! 

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativkereszteny.blog.hu/api/trackback/id/tr5916196496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása