Kreatív Istennel Töltött Idő

KreatívITI

KreatívITI

Az én ügyem: "A kreativitáshoz bátorság kell"

2021. január 29. - hodosikatica

kreativitas_kopeny.png

Épp az imént néztem meg egy alkotói pályázat eredményhirdetését (A Trafó Gondolat Generátor műhely 9. alkotópályázatának online díjátadó- és kiállításmegnyitóját), amelyre én is beküldtem egy pályaművet. A verseny témája az volt, hogy egy személyes vagy társadalmi ügyet kiemelve tervezni kellett egy-egy ruhadarabot.. A díjazottak nagy része leginkább társadalmi ügyet választott, pl. a természetvédelem, a járványhelyzet hatásai stb. Habár az én pályamunkám nem került díjazásra, mégis a munkákat méltató beszédekben legtöbbet elhangzott kifejezés a kreativitás volt - és ez az én ügyem :) Szeretettel osztom meg Veled ezt a rövid kis írást, amit a rajzomhoz mellékeltem, és továbbra is a kreativitásra bátorítás marad az én ügyem. 

 

Kreativitás kötény

Amikor kislány voltam, Anyukámnak volt egy kék és fehér pöttyös köténye-otthonkája. Nem minden nap viselte a konyhai műveletek alatt vagy a főzéshez, azonban amikor felkötötte, biztos voltam benne, hogy valami szuper dolgot fogunk csinálni: tortát sütünk, paradicsomot főzünk be vagy kitapétázzuk a folyosót. Később meg is kaptam Anyukám kötényének kicsinyített mását, és amikor rajtam volt, úgy éreztem, hogy én is olyan ügyes vagyok, mint Anyukám. Bátrabban láttam neki a feladatoknak, kihívásoknak.

Nem csoda, hogy a mai napig szeretek kötényt viselni – és nem csak a konyhában. Amikor a nyakamba akasztom és felkötöm, úgy érzem, hogy ez az egyszerű ruhadarab „felruház” az alkotás, kreativitás képességével, és nem csak a szennyeződésektől véd meg vagy van kéznél a kéztörléshez. Kötényben szoktam például festeni: képeket, bútordarabokat, hálószobát :). Abban készítem elő a spéci paníros rántott húst, és virágot is kötényben ültetek át.

Hiszem és látom, hogy a XXI. század egyik legfontosabb szuperereje, szuperképessége a KREATIVITÁS. A kreativitás segítségével élhetjük meg az ajándékkészítés és az alkotás örömét, az aha-élményeket vagy egy karantén nehéz napjait. A kreativitás adja meg azt a pluszt, amivel az újrahasznosítás ötletes és környezettudatos is lesz. Azonban „a kreativitáshoz bátorság kell” – a Matisse-tól származó idézet tükörírással került a kötényre, azért, hogy a kreativitásért felelős jobb agyféltekét mozgósítsa és viselője a tükörbe nézve egyértelműen bátorságot kapjon a feladataihoz. A szárnyakra emlékeztető zsebek is a szárnyalásra, szabadságra biztatnak. Anyagában 100% pamutot tudok elképzelni vagy pamut-lenvászon keveréket, hogy bírja a mosást. A színösszeállítás a fény három alapszínét veszi alapul: kék-piros-zöld, hiszen ezen színek keverékéből az összes többi szín előállítható. A rajz tűfilccel és pasztellkrétával készült.

Az én személyes ügyem tehát az, hogy az embereket bátorítsam a kreativitásuk gyakorlására, megélésére, a kötény pedig megtestesíti azt a bátorságot, ami a kreativitáshoz kell.

 

Nektek hogy tetszik? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://kreativkereszteny.blog.hu/api/trackback/id/tr616408532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása